QR-Code Een Bus voor Ben Een Bus voor Ben! Helpt u mee? Doneer: Doneer

UPDATE 3 DECEMBER 2022: EEN BUS VOOR BEN

Tada 🎉 En hier is hij dan! Onze rolstoelbus! Een Hybride Volkswagen Multivan. Lengte 2.

Enorm modulair en zo in allerlei samenstellingen te gebruiken. Afgestemd op de hulpmiddelen die we mee willen nemen.

Wij zijn zo ontzettend blij en trots dat het gelukt is. Maar dat was niet mogelijk geweest zonder al jullie hulp!!

Aan al die mensen, bedrijven, stichtingen en fondsen die ons in de afgelopen periode hebben gesteund: Heel Hartelijk Dank 🙏🏽

De gemeente heeft de aanpassingen voorlopig goedgekeurd dus hopelijk kunnen we deze ook snel tegemoet zien. Want pas met een lift kan Stèphanie ook weer op pad met Benjamin.

 

We houden jullie op de hoogte.

 

Lieve groet, de familie Kuijs

UPDATE 19 NOVEMBER 2022: EEN BUS VOOR BEN

Goed nieuws! We hebben nog een paar grote donaties mogen ontvangen en daarnaast heeft de gemeente toegezegd dat zij een vergoeding waar wij recht op hebben voor 10 jaar zullen afkopen, zodat we dit bedrag kunnen gebruiken voor de aanschaf van onze bus!

Daarmee komt ons totaal nu net over de 44.000 euro! De rest zouden wij met een lening uit onze hypotheek kunnen invullen en dus kunnen we de aanschaf van de gevonden bus doorzetten.

Giften en donaties zijn nog steeds van harte welkom! Daarmee kunnen wij het bedrag dat wij moeten lenen verlagen. Zie onze Donatie Pagina voor de mogelijkheden.

UPDATE 24 OKTOBER 2022: EEN BUS VOOR BEN

WoW 🤩 zo ontzettend blij zijn we dat we met het nodige speurwerk en wat toeval op een unieke kans zijn gestuit om de door ons zo gewenste en benodige bus op korte termijn aan te schaffen.

Deze hybride bus, een Volkswagen Multivan, is van de lengte 2 (die we qua ruimte nodig hebben maar zo moeilijk te krijgen is!) en heeft al de nodige kenmerken die voor ons o zo belangrijk zijn (dubbele schuifdeuren, soepele en automatische open/sluit functies van zowel de schuifdeuren als de achterklep, akoutisch pakket met de voor onze prikkelverwerking extra geluidsdemping) en het belangrijkste is dat hij snel beschikbaar is! Het was of deze “once in a liftetime opportunity” kopen of nog een jaar wachten als we hem nieuw zouden bestellen. We hebben daarnaast nog steeds rekening te houden met een half jaar voordat hij met alle aanpassingen, zoals een lift, gereed is.

Onze situatie duurt nu al zo lang en is onhoudbaar geworden! Onze mama kan ons vanwege haar rug nog steeds niet naar school brengen en de rug van mijn papa (Paul) stopt er ook mee, bij Lucas en mij begint het op en neer reizen naar Huizen zijn tol te eisen. Wij zijn erg vermoeid en wij houden bijna geen energie meer over voor school en ook voor onze zorgverleners is het tillen van de zware rolstoel een te grote belasting aan het worden. Mijn ouders hebben zich daarom genoodzaakt gevoeld om deze unieke kans te moeten pakken.

De teller van onze crowdfunding staat nu op bijna 26 duizend euro. Daarnaast heeft de gemeente aangboden om een vergoeding waar we recht op hebben voor 10 jaar af te kopen. Dit levert nog een additionele 15 duizend euro op. Dan is er nu dus een bedrag van bijna 41 duizend beschikbaar maar is er ook nog steeds een tekort van 29 duizend!! Omdat onze ouders op een zo kort mogelijke termijn uit deze benarde situatie willen komen, zien ze zich noodzakelijk om dit bedrag te lenen vanuit de hypotheek (deze mogelijkheid is er nog vanwege de gestegen huizenprijzen). Maar dit betekent dus helaas wel lastenverzwaring terwijl de lasten (met 2 kinderen met een handicap) al zo hoog zijn en dit is helemaal niet fijn en moet worden opgelost.

Kortom, wij kunnen nog steeds alle hulp gebruiken en we gaan gewoon door met de actie Een Bus voor Ben.

Help je mee? En draag jij een steentje bij in de aanschaf van de bus (als je ons voor december helpt) en/of in de lastenverlichting die wij onze ouders gunnen?

Kijk gauw op onze DONEER PAGINA voor de verschillende mogelijkheden! Alvast heel hartelijk dank!

ONZE ACTIE: EEN BUS VOOR BEN

Benjamin in Rolstoel

Het tillen van mij maar ook mijn nieuwe rolstoel (30kg.) is fysiek een steeds zwaardere belasting voor mijn ouders. En dit zal de komende jaren alleen nog maar zwaarder worden omdat ik nog wel even groei. De dokteren verwachten dat ik zelfs wel 1.96cm zal kunnen gaan worden. En dus zouden we maar wat graag een rolstoelbus willen hebben, zodat ik en mijn rolstoel de bus in getild kunnen worden door een lift…

Een rolstoelbus is enorm duur maar noodzakelijk en nadat papa en mama samen al jaren praten over het inschakelen van hulp binnen ons netwerk van familie, vrienden, kennissen, collega’s, hebben ze de stap nooit gezet. Hun hand ophouden voelde zo onprettig.  Maar nu, mede doordat  het tillen echt niet meer te doen is omdat de nieuwe rolstoel groter en zwaarder is, niet goed meer in de auto past als we met het hele gezin weg willen en omdat mijn mama door haar rug is gegaan bij het uit de auto tillen van mijn rolstoel en sindsdien niet meer met mij alleen op pad kan en mij ook niet meer naar school kan brengen, zien ze geen andere weg meer dan een beroep op jullie te doen!

Maar waarom dan een rolstoelbus van 50 -70 duizend euro en kan het niet goedkoper? En gezien de omstandigheden waar wij allemaal rekening mee moeten houden, is het antwoord daarop: “nee”. De rolstoelbus moet straks aan de volgende eisen kunnen voldoen en rekening houden met de volgende omstandigheden:

  • Wij zijn een gezin van 6, waarvan 2 pubers die inmiddels ook al aardig wat ruimte in beslag nemen
  • Ik moet mijn rolstoel maar ook nog andere hulpmiddelen mee kunnen nemen
  • De bus moet zo geluidsarm mogelijk zijn, waardoor de prikkelverwerkingsproblemen minder zullen zijn. Er zijn bussen die voorzien kunnen worden met een extra akoustisch pakket waardoor er nog meer geluidsdemping is, wat prettig is als je last hebt van een prikkelverwerkingsprobleem
  • De gemeente bekostigt geen rolstoelbussen, slechts alleen de aanpassingen (zoals een lift) MAAR dan moet je wel 10 jaar met die voorzieingen kunnen doen. We mogen dus tot ik in elk geval 16 jaar ben, niets meer van de gemeente vragen!
  • Wij rijden voor alle medisch gerelateerde afspraken en ritten naar het speciaal onderwijs voor zowel mijn broer Lucas als voor mij zo’n 25.000km per jaar. We moeten er minstens 10 jaar mee doen dus dat zijn behoorlijk wat kilometers. Wat we jaarlijks rijden maal 10 dan kom je op 250.000 kilometer en dan rekenen we uitjes en vakantie nog niet eens mee. Dus als we dat willen kunnen, komen we al gauw uit op een (nagenoeg) nieuwe bus
  • Wij willen ook gewoon de milieuzones in kunnen gaan nu en in de komende 10 jaar en dus moeten we hier ook rekening mee houden terwijl dit helemaal niet goed is te overzien. Aannemelijk is dat de milieuwetgeving strenger zal worden en de milieuzones daarmee ook groter. Dit zou ook betekenen dat onze school en ons revalidatiecentrum die nu nog net buiten deze zones vallen moeglijk dan erin komen te vallen. En dus ligt een hybride bus voor de hand.
  • Een hybride bus is in aanschaf nu duurder maar in de maandelijkse vaste lasten een stuk goedkoper. Met de extra lasten die papa en mama hebben door 2 kinderen met beperkingen is dat wel heel erg wenselijk.
  • Leerlingenvervoer is voor mij en mijn broer Lucas geen optie omdat de gemeente het oke vindt dat ik voor en na school een uur in de auto zit. Dat kost mij en ook mijn broer veel teveel energie, die we toch al een stuk minder hebben. Met de weinige energie die ik wel heb kan ik nu nog maar de helft van de tijd naar school, met zulke lange ritten zou dat alleen maar minder worden. En dat terwijl ik heel graag naar school ga en heel leergierig ben.
  • Ook vanwege alle nare verhalen die rondgaan over leerlingenvervoer waarbij leerlingen soms niet en vaak te laat worden opgehaald, is leerlingenvervoer geen optie. Bovendien is het, in een bus vol leerlingen, voor ons met prikkelverwerkingsproblemen niet echt goed en behoorlijk energievretend.
  • Wij verhuisd om dichter bij de school te wonen waar wij naartoe gaan om onze energie te sparen en zodat mama en papa ons dus zelf kunnen brengen. Maar met het verhuizen naar een veel duurdere gemeente in de huidige overspannen huizenmarkt is het spaarpotje aardig leeg
  • De verwachting is dat ik heel lang wordt en dus moeten we daar nu al rekening mee houden bij het uitkiezen van de bus.
  • Mijn mama, Stèphanie, heeft ook rug-, hand- en spierproblemen en ook dat  is een factor om mee te nemen in het overwegen van de bus en de opties die het te bieden heeft, denk oa. aan soepele open en sluit mogelijkheden van de schuifdeuren en achterklep. Maar ook een bijrijdersstoel met verstelbare rugleuning en niet een bankje op de eerste zitrij. Met deze eis is een “aannemersbus” geen optie
  • Mijn broer Lucas heeft op (korte) termijn ook een rolstoel nodig en ook die moet dan mee kunnen. En om deze maar ook om een aantal van de vorig genoemde redenen moeten we uitkijken naar een groter/langer model (L2) rolstoelbus. Bovendien is het dan ook handiger en beter als de bus aan beide zijdes een schuifdeur heeft

Het zou zo fijn zijn als ik samen met mijn broers Lucas en Thijmen en mijn zus Rosalie en papa en mama gewoon op pad kan gaan. En ook dat mama (en op andere momenten mijn zorgverleners) weer alleen met mij op pad kan gaan. Het zou ons leven een stuk makkelijker en aangenamer maken.

De actie “Een Bus voor Ben” is nu al een tijdje onderweg en wat hebben we al een mooi resultaat weten te behalen! Iedereen die daaraan heeft bijgedragen: Heel Hartelijk Dank!!

Maar we hebben nog een lange weg te gaan en hopelijk willen jullie ons financiële steun bieden voor mijn rolstoelbus! Dat kan via de onderstaande QR-Code of Betaalverzoek link.

Alvast onwijs dankjewel!

Wilt u op de hoogte blijven over ons, Benjamin & Lucas? Wilt u de verrichtingen en activiteiten van onze stichting volgen? Of wilt u op de hoogte blijven van de actie een “Bus Voor Ben” en andere behaalde doelstellingen?

Volg ons dan via onze social media kanalen:


Facebook logo Twitter Logo Instagram Logo LinkedIn
 

En belangrijk voor ons: Wilt u onze pagina’s liken, volgen en onze berichten Delen, Delen, Delen? Want hoe meer mensen wij weten te bereieken, hoe groter de kans is dat wij straks de gewenste rolstoelbus kunnen gaan aanschaffen.